Selasa, 21 Jun 2011

AMBIGA TOLONG TUTUP KEMELUT KEMALUAN ANWAR

Nah, ini pun dia apa kata Pengerusi SPR tentang segala yang diriuh-rendahkan oleh Ambiga Sreenevasa.

On the illegal gathering by Bersih 2.0, scheduled for July 9, Aziz said he had a meeting with those behind the group, including former Bar Council president and Bersih chairman Datuk Ambiga Sreenevasan, to explain why some of their demands could not be met and why some could be considered.


“They understood and accepted well (our explanation), but they are still going ahead with the illegal rally.

“How do they expect the EC to change the law at their whims and fancies, especially when it involves the Federal Constitution?” He said the group should stop using the EC to carry out the agenda of others.

 
“If they really intend to discuss these matters with sincerity, come to the table again and talk.

“But if they want to do it by holding a gun to my head and expect me to just rubber stamp their demands, they can forget it.”




Terjemahan:


Dan mengenai perhimpunan haram oleh Bersih 2.0, yang dijadual diadakan pada 9 Julai, Aziz (Pengerusi SPR) berkata beliau telah mengadakan mesyuarat dengan kumpulan yang menganjurkannya, termasuk bekas presiden Majlis Peguam dan pengerusi Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan, untuk menerangkan kenapa beberapa daripada kehendak mereka tidak dapat dipenuhi dan kenapa ada beberapa yang boleh dipertimbangkan.

"Mereka faham dan menerima dengan baik (keterangan kami), tapi masih berkeras hendak terus berkumpul secara haram.

"Bagaimana mereka harap SPR untuk meminda undang-undang ikut sesuka hatinya, terutamanya bila ia melibatkan Perlembagaan Persekutuan?"  Katanya kumpulan itu seharusnya berhenti menggunakan SPR untuk melaksanakan agenda orang lain.

"Jika mereka benar-benar berhasrat membincangkan perkara-perkara ini dengan ikhlas, datang semula dan berbincang."

"Tapi jika mereka mahu melakukannya dengan mengacukan pistol ke kepala saya dan menjangkakan saya akan sewenang-wenangnya cop kehendak mereka, mereka boleh lupakan saja hasrat mereka."

Agenda siapa yang Ambiga beria-ia hendak laksanakan? Umum tahu siapa.

Dan umum tahu kenapa.


Ini salah seorang manusia yg dimaksudkan. Putar belit Anwar Ibrahim dalam hal ini mmg ketara dan dia telah siang-siang lagi begitu ghairah dan seronok sgt bersorak-sorai mengharapkan perhimpunan ini berlaku. Umum tahu yang Anwar Ibrahim berharap yang hingar-bingar 'Bersih' ini akan dapat menutup berita tentang salah-salah lakunya dan memalingkan perhatian rakyat Malaysia daripada masalah diri Anwar Ibrahim itu sendiri.

Sila Tekan dan lihat betapa terujanya Anwar Ibrahim


GULA-GULA DARI KU

Seperti kata tajuk posting ku hari ini, inilah caranya bekas Presiden Majlis Peguam menggunakan pengaruhnya bagi melaksanakan agenda beliau sendiri - iaitu membantu mana pihak yang menentang Kerajaan BN/UMNO dengan hasrat supaya orang Melayu tak berani lagi angkat suara, sebaliknya  mengikut di belakang Ambiga dan DAP, mengemmbik saperti kambing. Apabila berucap, kata-katanya memang dilembutkan dan dimaniskan, tetapi niat dan hasrat diseballiknya harus diperlihat dgn mata ketiga, ya...should be observed closely with the third eye, which can see what others cannot.. to know her real intentions deep down..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan