Khamis, 8 Disember 2011

AKAN TURUT TUMBANGKAH ASSAD?

Kita sedang hari2 disumbatkan dengan berita dari barat yg Syria sedang mengalami krisis seperti yg dialami di Mesir, Libya dll ... Akan tumbangkah Assad seperti tumbangnya Hosni Mubarak dan Muammar Ghadafi?

Adakah gelombang 'kebangkitan rakyat' ini tulen dari hati sanubari rakyat atau mereka menjadi alat satu perancanaan asing yg lebih besar agendanya?

Umum tahu betapa liciknya mereka yg mempunyai agenda politik untuk mencorak & merobah senario politik dunia demi  'survival' masa depan mereka sebagai kuasa dunia.

Apa pun, mari kita tonton dan dengar apa kata Presiden Bashar al-Assad sendiri dalam satu wawancara eksklusif dengan Barbara Walters dari ABC News:



Siapa yg harus kita percaya?

Wawancara yg sama juga dipaparkan dalam laman web ABC News:

SILA KLIK PAUTAN

GULA DARI KU


Ku tertarik dgn beberapa komen yg dibuat oleh pembaca2...&  telah  ku terjemahkan untuk tatapan kita:

  Muzzie Nazi Terrorist  •  Kuala Lumpur, Malaysia  •  4 hours ago 

- he answered very well/ he was right. none of the claims were verified. as far as the UN security council goes, none of its reports can be taken seriously, like wmd's in iraq.

  

- dia menjawab dgn baik sekali/betul kata dia tu. tidak satupun dakwaan telah disahkan kesahihannya. tentang Majlis Keselamatan PBB pula, tidak ada satupun laporan yg dibuatnya boleh diambil serius, seperti kewujudan senjata pemusnah besar-besaran (weapons of mass destruction) di Iraq dulu.  

 

 Bernie's World/ Nowli ...  •  Irvine, United States  •  3 hours ago 

- This is funny. I mean this is really funny.. I see no one asking Obama about the removal of OWS protest and how does he feel when sitters were pepper sprayed, tazzer, etc... Why are they asking him to sit and explain this.... It's really funny how we look at other nations and act as if we are...


- Ini lucu lah. Maksud saya ia benar2 lucu. Saya tak lihatpun sesiapa bertanya kpd Obama tentang protes OWS (Office of Workforce Security) dan apa pendapat beliau bila mereka yg hanya duduk diam disembur dgn lada hitam, tazzer dll... Kenapa mereka suruh dia (Assad) duduk dan menerangkan ini semua... lucu dan aneh bagaimana kita memandang negara lain dan berlagak seperti kita sangat 'superior' (tinggi) padahal kita pun sama seperti mereka.. 

 

robbie1223 3 hours ago 

- How many interviews the jew walters done with the israeli goverment on war crimes committed by israel??? Or the plight of the innocent people of palestine suffering under an israel nazi police state.

 

-Berapa banyak wawancara kah yg telah dikendalikan oleh si bangsa Yahudi bernama Walters ini dgn pemerintah Israel tentang peperangan yang dilakukan oleh Israel??? Ataupun tentang penderitaan penduduk Palestin yang tidak bersalah di bawah polis negara nazi Israel?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan