Selasa, 8 Mei 2012

ANTARA ANWAR DAN NAJIB

NAJIB KELIRU, KATA ANWAR

Balik kita ke politik sekejap. Baru pagi ni ku jengok Sinar Online dan ku terbaca apa kata ketua pembangkang Anwar Ibrahim  yg mendakwa perdana menteri Najib Tun Razak tak faham apa matlamat Bersih 3.0 dan tak memahami juga maksud kebangkitan rakyat di Dataran Tahrir, Mesir.

Maksud Anwar,  Najib lebih biul dari dia lah.

                                   
Dalam erti kata sebenarnya tokoh itu tidak semestinya Mohd Najib Razak walaupun timbalan perdana menteri itu disebut dan ditunjuk oleh Abdullah. Abdullah tidak ada kuasa mutlak bagi menentukan sesiapa sebagai perdana menteri. Kedudukan ini jelas dalam perlembagaan persekutuan.
Najib Razak
                                  
Datuk Seri Anwar Ibrahim
  Anwar Ibrahim


KUALA LUMPUR - Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak dapat membezakan matlamat perhimpunan Bersih 3.0 baru-baru ini dan kebangkitan rakyat yang disaksikan di Dataran Tahrir, Mesir tahun lalu.
Justeru katanya, Kerajaan Pusat pimpinan Najib menggunakan pelbagai pihak dan agensi untuk mengelirukan rakyat.

“Jadi dia gunakan bekas Ketua Polis (Negara) dan ahli Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan,” kata beliau ketika berucap pada siri Ceramah Perdana dan Jelajah Merdeka: Pasca-Bersih 3.0 di Padang Kampung Baru, Batu Caves dekat sini, malam tadi.

Siri ceramah itu susulan kepada perhimpunan Bersih 3.0 di ibu negara pada 28 April, dilihat sebagai usaha mengekalkan momentum menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat berkata mahu menggunakan platform itu untuk menjelaskan tujuan dan matlamat perhimpunan Bersih 3.0 sementara Barisan Nasional (BN) pula termasuk Najib mendakwa pembangkang menggunakan perhimpunan itu untuk menggulingkan kerajaan sebagaimana berlaku di Mesir awal tahun lalu.

SILA KLIK DI SINI UNTUK CERITA SETERUSNYA

Ku tertarik dengan komen yg dibuat oleh dua orang pembaca akhbar tersebut .

Jom kita baca sama2 dua komen di bawah. I would like to congratulate them for their comments. I agree with what they say. Ya tahniah ku ucapkan kpd komen2 mereka dan ku bersetuju dgn kata2 mereka.

  
ANWAR TAK JUJUR, KATA RAKYAT


Shaikh Mohamed Noordin · Top Commenter

Anwar tak boleh menafikan kononnya matlamat perhimpunan Bersih berbeza dengan matlamat kebangkitan rakyat di Mesir kerana kedua-duanya mempunyai matlamat yang sama iaitu mahu menjatuhkan kerajaan. 

Cuma Anwar saja yang tidak jujur seperti mana rakyat Mesir kerana Anwar masih mahu berselindung matlamat dia mahukan jawatan PM disebalik tuntuan BERSIH ini, sedangkan rakyat Mesir pula lebih ikhlas kerana mereka tidak mahu apa-apa jawatan pun melainkan hanya mahu Mubarak melepaskan jawatan untuk kepentingan negara, bukan untuk mana-mana individu seperti Anwar. 

Itulah perbezaannya antara rakyat Mesir dengan Anwar. Rakyat Mesir tidak mempunyai apa-apa kepentingan peribadi seperti mana Anwar walau pun kedua-duanya menggunakan tektik yang sama membrontak dijalanan untuk menjatuhkan kerajaan.



Othman Baba · General Manager/Director at Saadat (M) Sdn Bhd

Askm. Patutkah kami mempercayai kata2 mu wahai DSAI. Hanya Allah SWT saja yg tahu niat penganjur yang sebenar. Tapi kalau anda telah membuat berbagai2 pembohongan, saperti akan menawan Putrajaya pada 16hb Sept 2008 masih tak terjawab. Cara anda menghasut wakil2 rakyat BN supaya berpindah kpd PR juga tidak menunjukkan keikhlasan anda. Tapi Allah itu juga Maha Adil & Maha Mengetahui, saperti yg kejar tak dapat yang dikendung pula berciciran bila wakil rakyat dari PR pula yg berpindah ke BN dgn itu PR hilang Perak. Bila ini berlaku, anda dgn selamba je mengatakan konspirasi UMNO/BN.

Anda memang seorang yg tak sabar. Dah dekat nak jadi PM tapi dgn hasutan the Great Setan anda telah melakukan sesuatu yg akhirnya dipecat. Sejak itu anda bagai orang gian kuasa. Tiba2 apa yg dilakukan olih kerajaan UMNO/BN semuanya tak betul termasuk polisi2 yg anda anjurkan ketika dlm kerajaan. Inilah yg dikatakan "it takes a thief to catch a thief".
 
Tuduhan bahawa kerajaan penipu dlm PRU sukar utk diterima kerana UMNO/BN hilang 5 negeri termasuk WP. Kalau mereka nak tipu tentu PR tak ada peluang lansung. Apa yg berlaku hanya sedekit discrepency tapi PR besar2kan dan menuduh kerajaan sebagai penipu.
 
Anda memang pandai bercakap dan pakar putar belit. Ini semua senang bagi diterima olih orang2 yg jahil yg taksub kpd anda. Anda bolih tipu mereka sekali sekala tapi tak akan selama2nya. Ramai rakan2 setia anda telah kecewa dan meninggalkan. Bagi anda ini juga Conspiracy UMNO/BN dan penyokong2 PR setuju pembohogan ini.
 
Apa lagi? Kerajaan zalim.. jika beriman berdoalah agar Allah SWT kabulkan kerana Allah akan membantu orang2 yg dizalimi. Wallahualam.

_____________________________________________________________________

GULA DARI KU

Buat kaki gadoh tersohor se antero Malaya ---

Belajar2 lah ikhlas & jujur kepada Allah, kpd diri sendiri dan kepada rakyat. Jikalau rasanya tak mampu ikhlas & jujur kpd rakyat kerana survival diri sendiri lebih penting maka jgn lah susahkan rakyat, pergilah bergaduh secara persendirian dgn sesiapa yg anda benci sgt .... don't drag the people along with u. Kalau tidak pun,  balik la ke pangkal jalan dan akui kesilapan. Kalau tak mahu jugak...just retire from politics and pls disappear from public view.... many of us are sick of your antics....And stop fooling those belonging to the  Y Generation. They were just toddlers when you fooled us those days. Ya, jgn kaldaikan mereka  ahli2 Generasi Y. Masa engkau perbodohkan kami dulu, mereka baru kanak2 kecil baru berjalan jatuh. Jgn tipu mereka dgn mulut mu. Sudah la tu. Bawak2 la bertaubat. Kami dah bosan dgn gelagat kau!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan